środa, 8 sierpnia 2012

Beskid Niski

Beskid Nisk
i i Bieszczady

jakimś dziwnym trafem same się tam zapodziały...

nie mam pojęcia jak

BESKID_NISKI
Tworząc ten fragment mam pewne obawy, otóż wydarzenia te miały miejsce stosunkowo niedawno i mogę zostać skarcony za sposób w jaki je przedstawię. Wybaczcie współtrpowicze, pamięć bywa subiektywna.

Autostopem jak wiadomo podróżuje się przyjemnie dlatego podzieliwszy się na dwie grupki wystartowaliśmy w trasę do miejscowości Szymbark.
Stamtąd bliżej nieokreślonymi trasami na nocleg w okolice miejscowości Łosie

I jak to bywa w życiu bez niespodzianek się nie obyło ;]
Wiadomo, zawsze czegoś zapominamy, zapasowych baterii do aparatu, pasty do zębów, worka na śmieci.
 Tym razem padło na maszty do namiotów. Uroku dodał fakt, iż właśnie zaczynało padać, gdy zauważyliśmy ten fakt.
 Noc była przyjemnie rześka, zadziwiająco dużo czasu mieliśmy na odpoczynek, a w dodatku zapotrzebowanie na wodę zostało zaspokojone w stu procentach. Jednym słowem SUPER, spaliśmy w kałuży.

Jedziemy dalej
podobno gdzieś kiedyś była, podobno ścieżka, podobno mijała zaporę Klimkówka.
Podobno...
Nasza ścieżka skończyła się tuż przy ogrodzeniu z napisem

wstęp wzbroniony.

Idąc za radą kobiet ( o zgrozo) przeskoczyliśmy przez ogrodzenie, później po kilku głupkowatych uśmiechach dziewczyn pracownik elektrowni wypuścił nas bramą prowadzącą we właściwym dla nas kierunku.

Nad jeziorem  dostaliśmy w prezencie od losu kilkadziesiąt minut ładnej pogody, w sam raz na kąpiel. Później pogoda znów stała się nieszczególna.

W nie najlepszych warunkach pogodowych pokonaliśmy jeszcze kilkanaście kilometrów do miejsca, w którym rozbiliśmy obozowisko.

Ach co to było za miejsce!

Choć niepozorne, okazało się najlepszym, na jakie mogliśmy trafić.

Bieżąca woda w pobliżu, zioła, z których można zrobić wywar, kamienie-patelnie oraz dużo suchego drzewa i pogoda, która z minuty na minutę stawała się coraz lepsza.
Udało się także dowieść, że noszenie ze sobą mąk nie jest tylko i wyłącznie objawem głupoty, z czego rad jestem niezmiernie ;)

W zasadzie zacząłem rozważać, czy jest sens w opisywaniu wszystkiego, co się działo krok po kroku, im dłużej o tym myślę, tym bardzie wydaje mi się że nie. Tak naprawdę co to za różnica, którą drogą doszliśmy z tamy  Klimkówka  do Nieznajowej, kogo obchodzi to, że ze względu na błoto część trasy pokonaliśmy asfaltem zamiast górami? Z resztą przecież  Wy tego i tak nie czytacie.

Uważam, że dużo fajniejsze są wspomnienia, te miłe, osobiste

. Głos, który teleportował się stopem niezależnie  od warunków najszybciej. .
Pomoc dzielnej sanitariuszki Pszczoły w usunięci bardzo wrednego kleszcza;)

a

Autostop z Nieznajowej, który był praktycznie nie możliwy do złapania

Kina, który podróżował rowerem z Anglii do Indii a potem na Boże Narodzenie do Hong Kongu. Litwina, który autostopem jechał do Turcji. Lekko nietrzeźwego Pana, który prosił nas, byśmy się kochali.

Radość z udanego zabiegu tworzenia kaszy ze smalcem i obecności czegoś na kształt wiewiórki w naszym szałasie

Widok miny Magdy, która wlekąc się za nami w obcierających ją butach wściekała się na mnie nie mogąc mi nic zrobić, ponieważ chodziłem szybciej

Starszego Pana, przez którego podwórze chcieliśmy skrócić sobie trasę, co nam się nie do końca udało, gdyż raczeni zostaliśmy rozmową o dawnych czasach. . Cerkiew, do której trafiliśmy przypadkiem i jej opiekunkę z za wschodniej granicy.

Zapowiedź, że jeśli nie złowię ryby i nie wydoję krowy nie będę godzien Pszczelego towarzystwa na następnym tripie następnym tripie.

Namiot, który rozkładaliśmy na milion różnych sposobów walcząc z brakiem masztów

Czerwony, Główny Szlak Beskidzki, który gubiliśmy tysiąc razy i który prowadził ciągle przez rzeki i strumienie

Bieszczady,  które latem okazały się równie wspaniałe jak w każdej innej porze roku.

To wszystko było świetne, jednak niezależnie od tego, jak napisane, dla większości będzie tylko czczą gadaniną, jednak jeżeli tekst ten wywołał chociaż  uśmiech na twarzy trzech osób, to mogę czuć się spełniony, resztę przepraszam, chyba nie potrafię pisać obrazowo, zresztą od obrazowej wizji macie zdjęcia. ;p